באבל דן ויה (Bubble) – כך תוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית חכמה

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

אם אתם רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית חכמה, אז אתם פשוט חייבים להכיר את השירות של חברת התחבורה דן והחברה Via העונה לשם באבל (Bubble). השירות מנסה לשנות מחדש את עולם מוניות השירות בישראל.

הכתבה הזו מסבירה לכם הכל.

מה זה באבל (Bubble)?

באבל (Bubble) הוא שירות הזמנה ונסיעה של תחבורה ציבורית מסוג מונית שירות (לא ספיישל), במחירים סבירים ונוחים. הגורמים שעומדים מאחורי המיזם הם חברת דן תחבורה וגם חברת הטכנולוגיה Via הישראלית המפתחת פתרונות תחבורה חכמים. השירות אושר על ידי משרד התחבורה ומומן על ידי משרד האוצר.

באבל פירושו בועה, אבל המשתמשים של התחבורה הציבורית הזו לא ממש חיים בבועה וכנראה זו אחת הטכנולוגיות שהולכות ללוות אותנו בעתיד. מדובר על שינוי מהפכני לעומת מה שיש לנו כיום.

באבל מנסה להציע שירות משלים או מתחרה לתחבורה ציבורית קיימת וכן חלופה לשימוש ברכב פרטי. כתוצאה מכך, העומס בכבישים צפוי לרדת והצורך ברכב נגיש עשוי לפחות בגלל הזמינות של שירותים אלו.

באמצעות השירות Bubble, כל אחד יכול להזמין מונית שירות באמצעות אפליקצייה ייעודית לטלפונים ניידים כדי להגיע לאזורים מרכזיים בעיר או במחוז, כמו תחנות רכבת, מוסדות ציבור, מוסדות לימודים, אזורי תעסוקה, שירותי בריאות ועוד.

בשונה ממונית שירות רגילה, מדובר על שירותי תחבורה פרימיום, בין מונית רגילה לבין מונית שירות. אלא שמדובר על שירות לפי דרישה או קריאה (או כמו שאומרים זאת באנגלית – On Demand).

צריך לציין כי אין מסלול קבוע כמו לאוטובוס או מונית שירות – המסלול משתנה לפי הצורך של הנוסעים להגיע ליעד ולפי הטכנולוגיה.

באבל (Bubble) – איך זה עובד?

באבל מאפשרת הזמנה של מונית שירות בקלות דרך האפליקציה לטלפונים אנדרואיד ו-iOS. לאחר הורדת האפליקציה, יצירת פרופיל המשתמש והוספת אמצעי תשלום מסוג כרטיס אשראי, ניתן לבצע את ההזמנה.

השירות בדומה לשירותים אחרים, מוצג על גבי מפה ושם אפשר לבחור את נקודת האיסוף שלכם ואת נקודת היעד. אך בשונה ממונית רגילה, המערכת שפותחה על ידי VIA, מציעה מאתרת את נקודת העלאת נוסעים ונקודת הורדת הנוסעים על גבי המסלול שנקבע (הנקודות להעלאה ולהורדת נוסעים הם תחנות אוטובוס מוגדרות ופעילות בלבד). כמו גם מציגה את זמן ההגעה של הרכב הקרוב ביותר ואחריו.

ולא.. אתם לא צריכים לבזבז יותר מכמה דקות הליכה את נקודת העלאה או מנקודת ההורדה אל היעד. מדובר על טכנולוגיה חכמה של Via, שהיא מאוד דינאמית שכן בין היתר מייעלת את מסלול הנסיעה על ידי איתור המסלול הקצר ביותר, עם פחות פקקים או סיבובים מיותרים.

ניתן לעקוב אחר הנסיעה באמצעות המפה של האפליקציה ולדעת בדיוק היכן לרדת. במהלך הנסיעה או בסוף הנסיעה, אין צורך לשלם, אין יותר מזומן ומשלמים רק באמצעות כרטיס האשראי שהוכנס באפליקציה.

אגב, באפליקציה של באבל, ניתן ליצור פרופיל פרטי וכן פרופיל עסקי, מה שמאפשר לכם להפריד בין הנסיעות שלכם לצרכים עסקיים ולבין נסיעות פרטיות לצרכי פנאי ואחרים.

Bubble Dan & Via – קצת על המונית

התפקיד של חברת דן תחבורה היא בין היתר אחריות על הנהגים של השירות, שכן זה בין היתר הידע והניסיון שלה. בזמן זה, חברת הטכנלוגיה ויה (Via), מציעה את האלגוריתם שיודע לייעל את הנסיעה, מסלול וזמן.

הרכב עצמו יכול להסיע עד 10 אנשים בלבד, כך שמספר המקומות נועד מצד אחד לשרת כמה שיותר אנשים, אך מנגד לא יותר מדי כדי שהשירות באמת יהיה יעיל ומהיר ולא יושפע מכמות גדולה של נוסעים (שלכל אחד דרישות משלו).

כמובן שהשירות באבל הוא כמו מונית שירות רגילה, אך ללא התג מונית וללא כובע. כמו כן הציוד הפנימי, מקומות הנסיעה, הרצפה והחלונות, עשויים מחומרים יוקרתיים, מזגן איכותי, שירות אינטרנט WIFI, שקע USB ועוד – מה שנותן את ההרגשה שמדובר על נסיעה מיוחדת. לאלו שבאמת סקרנים לדעת – יצרן הרכב הוא מרצדס.

באבל דן ויה – איפה זה עובד?

מופעלים כ-40 מיניבוסים שמסתובבים באזור גוש דן, מטרופולין תל אביב והסביבה (רמת גן, גבעתיים וכד'). צפויים לפעול כ-100 מיניבוסים והשירות יופעל גם באזורים אחרים ברחבי הארץ, בין היתר ירושלים, חיפה, באר שבוע והדרום.

בעניין הימים והשעות, השירות מופעל בימים ראשון עד חמישי ורק בין השעות 06:00 עד 00:00 (בחמישי עד 01:00).

Bubble – מחירים ועלויות

אז כמה זה באמת עולה? תעריף הנסיעה משתנה לפי אורך מסלול הנסיעה והם נעים בין 10 ₪ ל-18 ₪. כלומר:

  • עד מרחק של 2 קילומטרים – 10 ₪.
  • עבור כל 1 ק"מ – 1 ₪.
  • עבור 9 ק"מ ומעלה – 18 ₪ סך הכל.

אזרחים ותיקים (65 גברים, 60 נשים) זכאים לתשלום מוזל של 50% ממחיר הנסיעה.

חשוב לציין כי במידה והנוסע מאחר בטווח של 2 דקות, השירות עשוי לחייב את הנוסע גם אם לא הופיע או לא השתמש בשירות. החיוב מתבצע החל מהפעם השלישית (חצי מחיר), פעם רביעית מחיר מלא ופעם חמישית המשתמש עלול להיחסם.

מדובר על מחירים יקרים יותר לעומת אוטובוסים, או שילוב של אוטובוס עם רכבת באמצעות חופשי יומי של רב קו, אך יותר זול ממונית רגילה במיוחד כאשר מדובר על נסיעה מיוחדת.

באבל דן – איך מזמינים נסיעה?

כדי להזמין נסיעה באמצעות השירות באבל, יש ראשית להוריד את האפליקציה הרשמית שלהם בחינם באופן הבא:

לאחר מכן נכנסים לאפליקציה, מאמתים פרטים, מוסיפים אמצעי תשלום (כרטיס אשראי בלבד) ואז מזמינים את השירות. כדי לבצע הזמנה יש לבחור את מיקום האיסוף שלכם ואת מיקום היעד ובתוך מספר דקות הרכב יגיע לאסוף אתכם מתחנת אוטובוס קרובה ויוריד אתכם בתחנת אוטובוס קרובה למיקום היעד.

במהלך הנסיעה אגב, הרכב יכול לנוע בנתיב לתחבורה ציבורית ולחסוך פקקים מיותרים. בסוף הנסיעה לא משלמים לנהג, פשוט יוצאים מהרכב וזהו.

באבל מציינים כי לוקח להמתין עד 5 דקות לרכב שיגיע לאסוף אתכם מרגע ההזמנה.

באבל (Bubble) – שירות לקוחות

שכחתם פריט ברכב (אבידות ומציאות)? צריכים לקבל מידע על מסלולים ונסיעות? יש בעיה עם אמצעי התשלום? או נושאים אחרים? תוכלו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה באמצעות האתר שלהם.

מה עוד חשוב לדעת?

  • האפליקציה מאפשרת לכל נוסע בעל מוגבלות פיזית שזקוק לרכב מונגש, להזין רכב המותאם לצרכיו.
  • לא ניתן להעלות בעלי חיים, למעט כלב נחייה.
  • הורים עם ילדים נדרשים לחגור אותם עם אמצעי בטיחות התואמים להם.
  • כרגע לא ניתן לשלם באמצעות רב קו.
  • ניתן להזמין עד 5 נוסעים באמצעות האפליקציה.
  • ניתן לבטל נסיעה בתוך 20 שניות מרגע הזמנתה. ביטול מעבר לכך כרוך בעמלת ביטול של 50% מסכום הנסיעה.

מנוע חיפוש מתקדם

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט