צריכים לקדם את המכירות של המוצרים או השירותים של העסק? שירותי פרסום בפייסבוק מאפשרים לכם להגיע ללקוחות בצורה ממוקדת וייחודית. השירות מתאים גם לעסקים קטנים.
אפשר לעשות את זה לבד או עם חברת פרסום.
מה זה פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק היא שיטה בעזרתה עסקים יכולים לשווק את המוצרים שלהם על ידי הגעה לקהלי יעד שנמצאים ברשת החברתית הענקית פייסבוק. אפשר גם לפרסם בערוצים אחרים של פייסבוק.
פרסום בפייסבוק הוא פרסום בתשלום. ניתן לקבוע כי משלמים על חשיפות, הקלקות, המרות ועוד. אפשר לקבוע תקציבים שמתאימים לעסק שלכם ולנהל קמפיינים רבים.
בפייסבוק מתנהל כל תהליך הפרסום במערכת הידועה אד מנג'ר וכל הניהול נעשה שם בלבד.
אפשר ליצור קמפיינים לפי סוג המטרה שאתם רוצים להשיג ולהציג את המודעות לאנשים שמהווים חלק מאותו קהל ייעודי.
יתרונות פרסום בפייסבוק
יש יתרונות שכדאי לדעת כאשר רוצים לפרסם בפייסבוק:
- מיקוד – אפשר ליצור קהל ספציפי אשר הקמפיין מיועד אליו. המיקוד נעשה לפי אזור מגורים, גיל, מגדר, תחומי עניין, מכשיר שפה ועוד.
- חיוב – ניתן לקבוע דרכי חיוב שונים כמו על קליקים, חשיפות, צפיות ועוד.
- תזמון – אפשר להחליט מתי המודעות יוצגו ומתי לא.
- תקציב גמיש – אפשר להתאים את התקציב שלכם ולעבוד עם סכומים קטנים.
- כלי מידע – ניתן למדוד ביצועים עם נתונים אנליטיים אודות הפרסומות שלכם.
- סוגי מודעות – אפשר ליצור מודעות תמונה, סרטונים, סטורי, לידים ועוד.
- מתקדם – יש כלים מתקדמים לאנשים מקצוענים.
מיקומי פרסום בפייסבוק – איפה המודעות מוצגות?
מודעות בפייסבוק יכולות להיות מוצגות במוצרים הבאים:
- ניוזפיד – מודעות שמופיעות בעמוד הראשי והעיקרי של פייסבוק שבו יש את הרשימה של כל הפוסטים.
- מרקטפלייס – מודעות שמופיעות בין הרישומים של מודעות לוח יד שנייה.
- עמודה ימנית/שמאלית – מודעות שמוצגות בחלק התחתון בצד ימין או שמאל בעמודים רבים.
- מסנג'ר – מודעות שמופיעות בממשק ההודעות בפייסבוק כמו הודעה רגילה.
- סטורי – מודעות שמופיעות בסטורי בפייסבוק.
- חיפוש – מודעות שמופיעות בעת חיפוש לפי מילת מפתח.
- פיד וידאו – מודעות שמופיעות בעמוד הסרטונים.
- מאמרים מידיים – מודעות שמופיעות בכלי מאמרים מידיים של פייסבוק.
- אתרי תוכן – מודעות שמופיעות באתרי תוכן ובאפליקציות חיצוניות.
פרסום בפייסבוק – איך זה עובד?
כאשר יוצרים מסע פרסום, קובעים את קהל היעד ומעלים את המודעה – הפרסומות מתחילות לפעול.
כאשר משתמש שעונה על התנאים שנקבעו בקמפיין, גולש באותו מיקום שנקבע (למשל פיד ראשי), אז פייסבוק מתאימה את המודעות המתאימות לאותו משתמש מסויים. פייסבוק מתאימה את המודעות לפי מכירה פומבית, כך שמוצגות מודעות איכותיות עם תקציב מתאים.
אחר כך משתמש רואה את המודעה הזו, לוחץ עליה ועובד לאתר אינטרנט חיצוני, ששם ממשיך את התהליך שקבעתם. תהליך כמו קניה או בקשה לקבלת הצעת מחיר למשל.
פייסבוק מחייבת את המפרסם לפי חשיפות או הקלקות בהתאם למה שנקבע בקמפיין.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
אז כמובן יש עלות או מחיר על פרסום בפייסבוק. היא משתנה לפי תנאים מסויימים, כמו תקציבים, תחרות, איכות המודעות ועוד.
המחיר מורכב מהתקציב שלכם. זהו הסכום שאותו משלמים לפייסבוק כדי לקנות את שטח הפרסום. אתם קובעים את המחיר המקסימלי לכל קליק או חשיפה ומשם פייסבוק מפעילה את המודעות עד למימוש מלא של התקציב.
אם אתם צריכים גם עיצוב של מודעה או טקסט, הוספה של תמונה או סרטון, או ענייני מיתוג אחרים, אז כמובן שיש עוד עלות שצריך לקחת אותה בחשבון. כמו גם עיצוב של אתר או דף נחיתה.
ככלל, מומלץ לעבוד עם חברת פרסום ייעודית שיש לה ידע וניסיון רב. היא יודעת להעניק ביצועים ותוצאות טובות לבעל העסק, המפרסם. אך מצד שני יש תשלום עבור הניהול של הקמפיינים על ידה. שוב, אם יש לה ידע או ניסיון רב, זה הרבה יותר כדאי משום שהיא תדע להביא לכם מכירות ולקוחות ואף לחסוך כסף.
איך לפרסם בפייסבוק?
כדי להתחיל לפרסם, צריך לגשת אל חשבון הפרסום שלכם בפייסבוק. אם אין כזה, אז צריך ליצור אחד כזה, לקבוע הגדרות, להוסיף אמצעי תשלום ועוד.
לאחר מכן תוכלו לבחור את סוג הקמפיין, המטרה, הוספת תקציבים, מודעות ולבצע הגדרות דרושות נוספות.