רוצים לפרסם את העסק שלכם, או את המוצרים או השירותים? שירות פרסום בגוגל מאפשר לכם להגיע ללקוחות שלכם באופן ממומן וממוקד. ניתן להתחיל גם עם תקציבים קטנים המתאימים לעסק קטן.
תוכלו לעבוד לבד או עם חברת פרסום מקצועית.
מה זה פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל היא אפשרות בה עסקים (קטנים, בינוניים או גדולים) וגם ארגונים, יכולים לקדם את המוצרים, השירותים או התכנים שלהם במנוע החיפוש הפופולארי גוגל. כמובן שאפשר גם לפרסם בשירותי גוגל האחרים וגם באתרי תוכן וחדשות נוספים.
פרסום בגוגל הוא בתשלום. אבל אפשר לקבוע כי משלמים רק על חשיפות או על הקלקות לאתר האינטרנט שלכם, אפשר לקבוע תקציבים מותאמים וכמובן לנהל מסעות פרסום רבים.
אצל גוגל יש מערכת פרסום הידועה בתור גוגל אדס (Google Ads) שהייתה ידועה בעבר אדוורדס (AdWords), ושם מתנהל כל התהליך של הפרסום.
למעשה, אפשר ליצור קמפיינים (מסעות פרסום) לפי סוג המטרה שלכם. כך שאם רוצים ליצור קמפיין מיוחד לקראת חג, שמטרתו לעודד אנשים להיכנס לאתר כדי לקבל קופון ולקנות את המוצרים – אז זה בהחלט מתאים.
יתרונות פרסום בגוגל – למה זה כדאי?
יש יתרונות רבים כאשר מעוניינים לפרסם בגוגל:
- אפשרויות חיוב – אפשר לקבוע תשלום על חשיפות, על קליקים, על צפיות, על המרות ועוד.
- תקציב מותאם – ניתן להתחיל גם מתקציבים של שקלים בודדים, כך שזה מתאים גם לעסקים קטנים.
- מיקוד – אפשר למקד לקהל יעד מיוחד, שרק הוא יראה את המודעות שלכם. זה משמעותי וחשוב מאוד.
- תזמון – אפשר לקבוע זמני הפעלה וסיום של קמפיינים.
- מדידת ביצועים – תוכלו לדעת האם המודעות שלכם טובות או שלא, על ידי תובנות ונתונים סטטיסטיים (אנליטיים).
- כלים מתקדמים – יש עוד כמה כלים מקצועיים וסימולטורים שעוזרים לכם.
מיקומי פרסום בגוגל – איפה המודעות מוצגות?
מודעות או פרסומות, יכולות להופיע במיקומים שונים בגוגל ובין היתר:
- חיפוש – מודעות שמופיעות בתוצאות חיפוש בחלק העליון (מעל התוצאות האורגניות – ללא תשלום) או בחלק מתחת לתוצאות אורגניות.
- שופינג – מודעות של מוצרים שמופיעות בתוצאות החיפוש הרגילות או בלשונית שופינג.
- יוטיוב – מודעות וידיאו או תמונה שמופיעות בעמוד הראשי, בתוצאות החיפוש, בתוך הסרטון ועוד.
- ג'ימייל – מודעות מיוחדות שדומות להודעות אימייל רגילות.
- גוגל פליי – מודעות מיוחדות שמופיעות במנוע החיפוש או בחנות האפליקציות של גוגל.
- מפות – מודעות שמופיעות בשירות המפות של גוגל ומביאות משתמשים לעסק מקומי.
- אתרי תוכן – מודעות שמופיעות באתרי תוכן, אתרי חדשות ומגזינים שונים.
פרסום בגוגל – איך זה עובד?
כאשר יוצרים קמפיין ומודעות מיוחדות, וקובעים מי ומתי יראה אותם – המודעות מתחילות לפעול.
כאשר משתמש מזין מילת מפתח רלוונטית או נכנס לאתר תוכן מסויים רלוונטי, גוגל מתאימה את המודעות המתאימות ביותר לאותו משתמש. גוגל מתאימה את המודעות האלה ואת הסדר שלהן לפי מכירה פומבית, כך שיוצגו רק מודעות עם דירוגים טובים ועם תקציב תחרותי.
כאשר משתמש רואה את המודעה ולוחץ עליה, הוא נכנס לאתר האינטרנט שלכם ושם ממשיך את התהליך – קניה או ביצוע פעולה שחשובה לעסק שלכם (כמו השארת פרטים).
גוגל מחייבת את העסק על ההקלקה או לפי שיטת החיוב שהוא בחר בקמפיין. בית העסק מקבל את הלקוח, סוגר עסקה ומקבל תשלום.
כמה עולה פרסום בגוגל?
אז מהו מחיר או עלות של פרסום בגוגל? ובכן זו שאלה טובה. העלות של פרסום בגוגל משתנה לפי הצעת המחיר שלכם, התקציב ופרמטרים נוספים.
ככלל, אתם קובעים את התקציב היומי או החודשי שאתם רוצים להשקיע בפרסום. לאחר מכן, קובעים את המחיר המקסימלי שרוצים לשלם לקליק (לא חובה). אז גוגל מתחילה להריץ את המודעות עד למימוש התקציב שקבעתם.
אם אתם עובדים עם חברת פרסום, אז חלים גם דמי ניהול של החברה. סוכנות פרסום בעלת ניסיון וידע ויש לה אפשרות להביא לכם תוצאות טובות יותר מאשר שבית העסק יעשה את זה בעצמו. משום שהיא עוסקת רק בזה, והיא מכירה את כל העדכונים והשיטות הנכונות לקידום עסקים.
כמו כן, אם אתם צריכים אתר אינטרנט או דף נחיתה, או הכנה של מודעה או של סרטון, אז גם העלות הזו חלה.
איך לפרסם בגוגל?
כדי להתחיל לפרסם, אתם צריכים לגשת לחשבון גוגל אדס שלכם. אם אין לכם, צריך לקבוע אחד כזה ואז לקבוע הגדרות חשבון ולהוסיף אמצעי תשלום.
מיד לאחר מכן, ניתן ליצור קמפיין (מסע פרסום). צריך לבחור את המטרה שלכם (מה אתם רוצים להשיג? להביא יותר תנועה לאתר, לשפר מכירות ועוד) ולאחר מכן להגדיר את הקמפיין, להוסיף מודעות ולהקצות תקציב.