כאשר אנחנו קונים באינטרנט, חשוב לנו לדעת איפה נמצאית החבילה שהזמנו והמוצרים בה – אז אפשר לעשות זאת בקלות על ידי שירות מעקב משלוחים. לעיתים השירות כלול במחיר המוצר ולעיתים צריך לבקש זאת.
כך תעשו זאת.
מה זה מעקב משלוחים?
מעקב משלוחים זה שירות שמאפשר לכם לעקוב אחר חבילות ומוצרים שקניתם באינטרנט. אם אתם אוהבים לקנות באתר אמזון, אלי אקספרס, איביי, או באתרי קניות אחרים כמו אתר האינטרנט של המותג עצמו, אז ככל הנראה תרצו לדעת מתי החבילה תגיע אליכם.
כדי להבין את זה, צריך לדעת כי אתרי מסחר אלקטרוני, בהם אתם עושים קניות, לא שולחים בהכרח את המשלוחים בעצמם, אלא עושים זאת באמצעות חברת משלוחים או חברת בלדרות. כדי לייעל את התהליכים הלוגיסטיים, הם מספקים קוד מעקב לכל חבילה – כך שיהיה ניתן לעקוב אחרי זה.
לרוב, אתרי הקניות מספקים את הקוד הזה ישירות לצרכן עם ביצוע הרכישה. כמובן שהדבר תלוי בסוג המשלוח שביקשתם, מחיר המוצר ופרטים נוספים.
מעקב משלוחים – איך זה עובד?
אז כדי לבצע מעקב משלוחים, אתם צריכים את קוד המעקב שלכם. הקוד הבינלאומי מורכב מ-13 ספרות ואותיות המכיל את כל המידע הדרוש כדי לחפש את המידע.
צריך להעתיק את הקוד הזה ואז להזין אותו בכלי המאפשר קבלת מידע על המשלוח.
אפשר לעשות בכלי כזה באתר האינטרנט של דואר ישראל ממש כאן. אם מדובר על ספק מסויים (DHL, UPS, Fedex וכדומה) אז אפשר גם לבדוק באתר האינטרנט שלהם.