מדריך Yoast SEO (יוסט) – הגדרה והתקנה של תוסף לקידום אתר וורדפרס במנועי חיפוש

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

יש לכם אתר וורדפרס ואתם רוצים לשפר את הנראות והחשיפה שלו במנועי חיפוש? אתם צריכים להכיר את תוסף יוסט (Yoast SEO) שעוזר לכם. קידום אתרים היא עבודה לא פשוטה, במיוחד כדי להופיע בתוצאות חיפוש גבוהות.

מדריך זה עוזר לכם להבין איך לעבוד עם התוסף.

מה זה יוסט Yoast SEO?

יוסט (Yoast SEO) הוא תוסף וורדפרס (פלאגין) אשר נותן למנהל האתר כלים ודרכים להטמעת סנדרטים מקובלים של מנועי חיפוש, כדי לשפר את הדירוג והנראות של אתר וורדפרס (WordPress). יש כמה תוספי קידום אתרים ידועים, אך יוסט SEO הוא הטוב ביותר לפי דעתנו.

למעשה, תוסף Yoast SEO עוזר להטמיע קוד של מנהלי אתרים במנועי החיפוש גוגל, יאנדקס או בינג של מיקרוסופט, עוזר ליצור מפת אתר לכלי מנהלי אתרים, מאפשר התאמת האתר גם לרשתות החברתיות, מסייע בהתאמת כותרות ותיאורים ועוד הרבה דברים נוספים.

התוסף, Yoast SEO, עוזר גם להבין מה צריך לתקן ומה אפשר לשפר בתוכן הכתבה, האם כדאי להוסיף מילת מפתח לכתבה, האם יש יותר מדי מילות מפתח, האם משתמשים בפיסוק נכון, כותרות, תתי כותרות.

למי שאינו יודע, תוסף וורדפרס הוא כלי המוסיף תכונות ופונקציות מסויימות לאתרים מבוססי וורדפרס שאינם מהווים חלק מהליבה של מערכת ניהול התוכן.

התקנת תוסף Yoast SEO

על מנת שתוכלו לעבוד עם התוסף הזה, אתם צריכים להוריד אותו לאתר הוורדפרס שלכם מספריית התוספים של WordPress. יש כמה דברים, אך הדבר הפשוט והנכון ביותר, זה להתקין דרך לוח הבקרה של האתר שלכם.

  • בלוח הבקרה של אתר האינטרנט שלכם לחצו על תוספים.
  • לחצו על "תוסף חדש".
  • בשדה החיפוש הזינו "Yoast SEO".
  • לחצו על "התקן עכשיו" ואז "הפעלה".

הגדרת תוסף Yoast SEO

אחרי הורדה והתקנת התוסף צריך לבצע הגדרות ראשוניות, אבל זהו תהליך חד פעמי כאשר לאחריו לא תצטרכו יותר לעשות שינויים (בדרך כלל). כדי לגשת להגדרות התוסף, בתפריט הצדדי לחצו על התפריט או הלשונית "SEO".

למעשה, התפריט כולל בתוכו 4 תפריטי משנה שעליהם נדבר.

1. תפריט כללי

בתפריט זה יש 4 לשוניות עיקריות והם:

  1. לוח בקרה – כאן יש מידע כללי, התראות ובעיות שאתם צריכים לדעת ולפתור אותם אם קיימות.
  2. מאפיינים – כאן יש כלים שונים שאפשר להפעיל או להשבית אותם (אצלנו כאן הכל פעיל, למעט מעקב שימוש):
    • ניתוח SEO – הכלי מציע ניתוחים והצעות לשיפור קידום התוכן שלכם.
    • ניתוח קריאות – הכלי מציע לכם הצעות לשיפור המבנה וסגנון התוכן שלכם.
    • עוגני תוכן – זהו כלי שמאפשר לקבוע כתבות עיקריות והחשובות אצלכם.
    • מונה קישורים – כלי למספור קישורים נכנסים ויוצאים יש.
    • מפת אתר XML – כלי ליצירת מפה מיוחדת למנועי חיפוש, כדי לשלוח עמודים למנועי החיפוש.
    • תפריט בסרגל ניהול – כלי להוספת תפריט של התוסף וכמה כלים חשובים לבדיקת מהירות וכדומה.
    • אבטחה: אין הגדרות מתקדמות או סכימה – הגדרה שמונעת ממחברים לקבוע הגדרות שיכולות לפגוע בכתבות.
    • מעקב שימוש – אפשרות להעניק מעקב לתוסף.
    • נקודת קצה REST API – הצגת נתוני מטא וכדומה.
    • שיתוף סלאק – אפשרות לשתף לאתר סלאק.
  3. אינטגרציות – כאן יש כלים להתממשקות עם שירותים חיצוניים (רק הראשון פעיל אצלנו):
    • Semrush – כלי לקבלת הצעות ותובנות למילות מפתח.
    • Ryte – כלי לבדיקת אינדוקס במנועי חיפוש.
  4. כלי מנהלי אתרים – כאן יש אפשרות לאמת את האתר אצל כלי מנהלי אתרים. אנחנו אימתנו רק את גוגל ואת בינג. כדי לקבל את הקוד, לוחצים על הקישור המופיע לצד ההגדרה ופועלים לפי ההגדרה.

2. תצוגת חיפוש

בתפריט זה יש 7 לשוניות:

  1. כללי – כאן תוכלו לבחור מפריד כותרת (בין שם הכותרת של העמוד לבין שם האתר), וכן הגדרות עמוד הבית (אם לא הוגדר בתפריט). כמו כן יש כאן את גרף הידע המאפשר לשפר את הנראות במנועי החיפוש.
  2. סוג התוכן – כאן תוכלו להגדיר את הנראות של סוגי תכנים בעת חיפוש במנועי חיפוש. כלומר, אפשר לקבוע ברירת מחדל של כותרת, תיאור ועוד. ניתן לשנות את אלו בהגדרות הפוסט היחיד.
  3. מדיה – האם להפנות מדיה לקובץ עצמו. עדיף להשאיר כן.
  4. טקסונומיות – כאן תוכלו להגדיר את הנראות של הקטגוריות והתגיות במנועי חיפוש. כלומר, ברירת מחדל של כותרות, תיאור ועוד. כמו כן, אפשר גם לקבוע האם להסיר את המילה category מתוך קישור של קטגוריה.
  5. ארכיונים – כאן אפשר להגדיר את הנראות של ארכיונים לפי תאריכים, מחברים או עמודים מיוחדים.
  6. פירורי לחם – כאן אפשר לקבוע את העקבות של עמוד מסויים שהמשתמש צופה בו.
  7. RSS – כאן אפשר לקבוע האם להוסיף פרמטרים ומידע נוסף לקבצי פידים.

3. חברתי

בתפריט זה יש 4 לשוניות:

  1. חשבונות – כאן אפשר להזין את הקישורים של הפרופלים ברשתות החברתיות של האתר שלכם. פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, ויקיפדיה, טוויטר ועוד.
  2. פייסבוק – הוספת תגיות Open Graph לאתר כדי לשפר את הנראות של האתר ברשתות חברתיות בעת שיתוף פוסטים.
  3. טוויטר – הוספת תגיות ייעודיות לתצוגה מתקדמת בשיתוף פוסטים.
  4. פינטרסט – כלי לאימות האתר בעמוד הפינטרסט שלכם.

4. כלים

כאן יש לשונית אחת עם 4 כלים:

  1. יבוא יצוא – כאן ניתן לייבא הגדרות מתוספי SEO אחרים או לייצא לשימוש באתר אחר.
  2. עריכת קבצים – כאן אפשר לערוך את קבצי robots.txt ואת .htaccess.
  3. עריכה קבוצתית – כאן אפשר לבצע שינויים בכותרות ובתיאורים ללא כניסה לעמוד הפוסט.
  4. אופטימיזציה לנתוני SEO – כאן אפשר להאיץ את מבנה שמירת הנתונים לשיפור ולביצועים טובים יותר.

איך משתמשים בתוסף Yoast SEO?

לאחר סיום ההגדרות, בדרך כלל לא צריך יותר לגעת בהם. כאן אפשר להשתמש בתוסף באופן שוטף. השימוש נעשה עבור סוגי הפוסטים שאתם מנהלים אותם, כמו פוסט, עמוד, קטגוריה, מדיה ועוד.

בכל פוסט (מאמר) חדש שאתם נכנסים אליו, יש תיבה ייעודית של התוסף יוסט SEO. זוהי תיבה ייעודית המאפשרת לקבוע הגדרות ייעודיות לגבי הכתבה בפני עצמה והתאמה למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות.

התיבה כוללת 4 לשוניות:

  1. SEO – זוהי לשונית שמאפשרת התאמת הפוסט למנועי חיפוש ולשיפור התוכן. היא כוללת:
    • ביטוי מפתח למיקוד – מילת מפתח מסויימת שרוצים למקד אליה. כמו כן ניתן לקבל ביטויי מפתח קשורים עם האינטגרציה semrush.
    • תצוגת גוגל – אפשר לראות איך הפוסט ייראה במנוע החיפוש Google ממחשבים ומטלפונים ניידים. כמו כן, אפשר לשנות את הכותרת והתיאור.
    • ניתוח SEO – כאן יש טיפים והמלצות לשיפור התוכן לצרכי קידום.
  2. קריאות – זוהי לשונית שמספקת טיפים והמלצות לשיפור הקריאות של התוכן.
  3. סכימה – כאן יש אפשרות להתאמת הסכימה של הפוסט למנוע החיפוש.
  4. חברתי – כאן אפשר להוסיף כותרות, תיאורים ותמונות ראשיות המותאמות בעת שיתוף בפייסבוק ובטוויטר.

    קבל/י הצעת מחיר ממומחה כעת!

    לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט