הצהרת עוסק פטור – עד מתי יש להגיש את המסמך ואיך?

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

עוסק פטור אינו חייב בדיווח ותשלום מס ערך מוסף, אך דבר אחד הוא כן חייב לעשות וזה להגיש הצהרת עוסק פטור למשרדי המע"מ. המסמך עוזר לרשויות המס להבין מהו מחזור העסקאות של העסק.

יש לכם עסק עצמאי פטור? הכתבה הזו לכם.

מהי הצהרת עוסק פטור?

עוסק פטור הוא עסק עצמאי שמחזור העסקאות שלו נמוך מהתקרה שנקבעה בחוק ושהוא אינו מרשימת העסקים החייבים ברישום בתור מורשה. עסק כזה מסייע לאותו עובד עצמאי את החובה בדיווח ובתשלום מע"מ וגם בחיוב הלקוחות במע"מ.

כדי שאותו עסק יוכל להנות מהטבות שברישום עסק כזה, הוא צריך לשלוח אחת לשנה הצהרת עוסק פטור לרשות המסים בכלל, ואגף מס ערך מוסף. רשות המסים רוצה להיות בטוחה שהעסק אכן עומד בקריטריונים והוא אינו נמנע משלם מס כחוק.

הצהרת עוסק פטור למעשה הוא מסמך שהועסק מצהיר בפני רשות המס כי מחזור העסקאות שלו עדיין נמוך מהתקרה וכי הוא עדיין נותר בגדר עוסק פטור ממע"מ ואינו חייב לשנות סיווג למורשה.

מי חייב בדיווח ההצהרה?

כל אדם שמוגדר עוסק פטור במע"מ.

איך ומתי מגישים את ההצהרה?

העוסק צריך לדווח אחת לשנה, עד לתאריך 31 בינואר (31.01), עבור שנת מס קלנדרית קודמת שזה עתה הסתיימה.

אפשר להגיש באחת הדרכים הבאות:

  1. מילוי טופס ידני והגעה למשרדים – לקראת סוף שנה, רשות המיסים שולחת אל העוסק מכתב בעניין ויש למלא את החלק התחתון במכתב. לאחר מכן, צריך לגשת אל משרדי המע"מ היכן שהעוסק נרשם ולהגיש שם.
  2. אתר אגף מס ערך מוסף – אפשר לדווח על ההצהרה גם באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים בישראל. הכניסה מתאפשרת עם שם משתמש וסיסמא, ואם אין כזה – אפשר להירשם בחינם. לכניסה לאתר.
  3. מערכת מייצגים – למי שיש מייצג ברשות המסים כמו יועץ מס או רואה חשבון, יכול לבקש ממנו להגיש את הבקשה. למייצג יש גישה למערכת רשות המיסים והוא יכול להגיש במהירות באינטרנט.

    קבל/י הצעת מחיר ממומחה כעת!

    לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט