יום שלישי , נובמבר 12 2019
הכסף שלי > עבודה > טופס 101 – מה זה והסבר איך למלא אותו
טופס 101 - מה זה והסבר איך למלא אותו
טופס 101

טופס 101 – מה זה והסבר איך למלא אותו

כולנו מכירים שכאשר מתקבלים למקום עבודה חדש, צריך למלא טופס עם פרטים אישיים ופרטי על ענייני מס וזהו.. טופס 101. כמו כן, צריך למלא אותו בכל פעם שיש שינוי ובכל תחילת שנה חדשה.

אז מה זה, איך ממלאים ועוד.

מה זה טופס 101?

טופס 101 או בשם הרשמי שלו, כרטיס עובד, הוא מסמך שכל עובד צריך למלא אותו בתחילת עבודה אצל מעסיק חדש, בכל שנה חדשה ולעיתים בכל פעם שיש שינוי מסויים אצל העובד.

טופס 101 כולל את כל הפרטים האישיים של העובד, פרטים בעניין הטבות מס מסויימות כגון נקודות זיכוי או זיכוי/ניכוי ממס הכנסה. כך שכאשר עובד זכאי להטבות מס מסויימות, הוא צריך למלא את הסעיפים הרלוונטיים בטופס ובכך יוכל לקבל אותם.

למעשה, טופס 101 מורה למעסיק כיצד עליו לנכות מס הכנסה (לפי מדרגות מס הכנסה) מהשכר של העובד וזאת בהתחשב להטבות המס שמגיעות לעובד, אם מגיעות ומידע נוסף שעליו לדעת.

מתי צריך למלא טופס 101?

כרטיס עובד צריך למלא בכל תחילת עבודה אצל מעסיק חדש ובכל שנת מס חדשה (שנה קלנדרית חדשה).

בנוסף לכך, העובד חייב ליידע את המעסיק תוך 7 ימים בלבד בכל שינוי שחל אצלו שעשוי להשפיע על ניכוי מס הכנסה לפי החוק והתקנות ובין היתר הטבות מס שמגיעות לו, או שאינן מגיעות לו, שינוי מצב משפחתי, מיקומי עבודה נוספים ככל שהיו קיימים ועוד.

מי צריך למלא?

כל עובד שכיר חייב למלא את הטופס ולמסור אותו אל המעסיק. בד"כ המעסיק מאפשר לעובד למלא את הטופס ישירות אצל מחלקת השכר.

עם זאת, עובד עצמאי, עובד יומי ועובד זר – לא צריכים למלא את הטופס.

אך ממלאים טופס 101?

מדובר על טופס פשוט למדי וחשוב רק להכיר את המינוחים השונים. כך צריך למלא אותו בהתאם לחלקים השונים:

  • חלק א – כאן המעסיק צריך למלא את החלק הזה.
  • חלק ב – כאן צריך למלא את הפרטים האישיים של העובד ויש לצרף תעודת זהות לטופס.
  • חלק ג – כאן ממלאים את פרטי כל הילדים עד גיל 19.
  • חלק ד – כאן מציינים את סוג ההכנסה מהמעסיק ואת תאריך תחילת העבודה. אם זו משכורת או שכר עבודה, קצבה או מלגה ועוד.
  • חלק ה – כאן כותבים האם יש עוד הכנסות ממעסיקים אחרים. אם אין, אז כותבים כך ואם יש, אז צריך לציין זאת וגם לציין מידע נוסף לגבי נקודות זיכוי, הטבות מס מסוג זיכוי ועוד.
  • חלק ו – כאן צריך למלא את פרטי בן/בת הזוג.
  • חלק ז – כאן מוסיפים אם היו שינויים במהלך השנה, לאחר מילוי הטופס.
  • חלק ח – זה חלק חשוב.. כאן בוחרים את כל הטבות המס שהעובד זכאי לקבל שהם בעיקר נקודות זיכוי ממס הכנסה.
  • חלק ט – בקשה לתיאום מס כדי לא לשלם את המס המירבי או להוסיף אישור מפקיד מס הכנסה. מי שלא עבד עד לתחילת עבודה אצל המעסיק, פשוט צריך לסמן את זה.
  • חלק י – הצהרה שהמידע שנמסר בטופס הוא נכון ואמיתי.

ניתן להוריד טופס 101 בקישור זה.

הכסף שלי גם בטלגרם: t.me/kesef

אודות הכסף שלי

אתר הכסף שלי (kesef.org.il) הוקם כדי לסייע לציבור החוסכים, המשקיעים, המבוטחים, בעלי העסקים ולכאלו שמעוניינים לקבל מידע מועיל על צרכנות פיננסית, ביטוח, חיסכון והשקעות.

בדקו גם

מדרגות מס הכנסה - מהם שיעורי מס על הכנסה מעבודה?

מדרגות מס הכנסה 2019 – מהם שיעורי מס על הכנסה מעבודה?

מדרגות מס הכנסה בישראל קובעות כמה מס על הכנסה מעבודה עובדים שכירים ועובדים עצמאיים נדרשים לשלם בשנת המס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *